Začínáme s e-learningem

Známý expert na vzdělávání, Elliott Masi, definuje e-learning jako "používání technologie na tvorbu, doručování, výběr, administraci, podporu a obohacení vzdělávání". Růst využívání internetu s jeho schopností zajistit trvalý přístup k účinnému a efektivnímu vzdělávání, vytvořil prostor pro osobní a profesionální vzdělávání.
Dnes už víme, že e-learning obsahuje:
jasné a srozumitelné kurzy s aktuálním a relevantním obsahem,
pohodlný přístup k širokému spektru kurzů s možností studia z jakéhokoliv místa, kde se učící nachází,
rychlou tvorbu obsahu pro efektivní vytváření kombinovaného vzdělávání,
schopnost přizpůsobovat obsah,
schopnost zpřístupnit vzdělávání studentům z různých zemí v jejich lokálním jazyce,
schopnost sledovat, reportovat a měřit výsledky vzdělávání.
Na rozdíl od tradičních přístupů ke vzdělávání, e-learning není jen jeden stejný přístup hodící se pro všechny. Kromě široké škály učebních stylů, z nichž se skládá cílová skupina, studující nejčastěji hledají informace neformálně, běžným způsobem. Aby organizace dokázaly naplňovat formální i neformální vzdělávací potřeby, musí zavést různé typy vzdělávacích strategií. Tyto strategie zpřístupní zaměstnancům bohaté možnosti vzdělávacích zdrojů takovým způsobem, který bude v daném okamžiku nejvýhodnější, přičemž obsah bude reflektovat jako cíle jednotlivce, tak i cíle celé organizace.